
3D-grafik
I den här kursen går vi djupare i 3D-grafikens värld och lär oss mer om exempelvis shading, skinning, animering och ljussättning.
Lektionsplan
Introduktion till GPU:er
Rendering pipeline
Shading
Texturering
Ljus och färg
Partikelsystem
Physically Based Rendering
Optimering
Förkunskapskrav
Avancerad gymnasiematematik
Grundläggande datorvana
Matematik för spelprogrammering
Nödvändig utrustning
Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:
Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller
Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller
Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal.
Nödvändig mjukvara
Unity (gratis)
Omfattning
Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.
Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.
Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på.
Varmt välkommen!
*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare.