
Algoritmer och datastrukturer
Moderna 3D-spel innehåller stora mängder detaljer vilket betyder att stora mängder data måste hanteras effektivt. I den här kursen lär vi oss grunderna inom algoritmer och datastrukturer som skapar högre prestanda i spel.
Lektionsplan
Introduktion till algoritmer
Fält
Rekursion
Sortering
Länkade listor
Stackar och köer
Hash-tabeller
Avancerad sortering
Träd
Prioritetsköer
Grafer
Förkunskapskrav
Avancerad gymnasiematematik
Grundläggande datorvana
Nödvändig utrustning
Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:
Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller
Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller
Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal.
Nödvändig mjukvara
Unity (gratis)
Omfattning
Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.
Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.
Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på.
Varmt välkommen!
*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare.