Algoritmer och datastrukturer

Moderna 3D-spel innehåller stora mängder detaljer vilket betyder att stora mängder data måste hanteras effektivt. I den här kursen lär vi oss grunderna inom algoritmer och datastrukturer som skapar högre prestanda i spel.


Lektionsplan

  1. Introduktion till algoritmer

  2. Fält

  3. Rekursion

  4. Sortering

  5. Länkade listor

  6. Stackar och köer

  7. Hash-tabeller

  8. Avancerad sortering

  9. Träd

  10. Prioritetsköer

  11. Grafer

Förkunskapskrav

Avancerad gymnasiematematik

Grundläggande datorvana

Fortsättningskurs i C# .NET

Nödvändig utrustning

Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:

Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller 

Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller

Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal.

Nödvändig mjukvara

Unity (gratis)

Omfattning

Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.


Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.

Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på. 

Varmt välkommen!

*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare. 

 

©2020 by BitAddict AB