
Fortsättningskurs i spelprogrammering med SpriteKit
I den här kursen går vi vidare med SpriteKit och lär oss om hur man skapar mer avancerade animationer och lägger till fysikaliskt baserad spelmekanik.
Lektionsplan
Musik och ljudeffekter
Rörliga delar
Gravitation och friktion
Förflyttning mellan scener
Side-scrolling
Kollisioner
Smarta motståndare
Mer än en spelare
Explosioner och rök
Förkunskapskrav
Börja programmera spel med SpriteKit
Nödvändig utrustning
iPad eller Mac (skall tillhandahållas av kursdeltagaren)
Nödvändig mjukvara
Google Meet (gratis på App Store)
Swift Playgrounds (gratis på Appstore)
Omfattning
Varje lektion tar ca. 1 h och ges via videogruppsamtal.
Till varje lektion hör övningar som normalt tar 2-4h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.
Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på.
Varmt välkommen!
*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare.