
Fysikalisk baserad spelmekanik
I den här kursen går vi djupare inom simulering för spel och lär oss hur vi skapar fysikaliskt baserad spelmekanik och hanterar kollisioner.
Lektionsplan
Introduktion till spelfysik
Kollisionsdetektion
Kollisionshantering
Stela kroppar
Krafter och impulser
Vridmoment
Leder
Elastisitet, dämpning och friktion
Kombinera animation och fysik
Förkunskapskrav
Avancerad gymnasiematematik
Grundläggande datorvana
Introduktion till Unity
Matematik för spelprogrammering
Nödvändig utrustning
Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:
Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller
Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller
Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal.
Nödvändig mjukvara
Unity (gratis)
Omfattning
Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.
Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.
Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på.
Varmt välkommen!
*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare.