top of page

Introduktion till Unity

I den här kursen lär vi oss de grundläggande koncepten i Unity för att skapa ett 3D-spel.

Lektionsplan

  1. Introduktion till Unity

  2. Scener och objekt

  3. Scriptning

  4. Input och förflyttning

  5. Kamerastyrning

  6. Prefabs och spawning

  7. Assets och import

  8. Material och rendering (Primitiver och ljussättning)

  9. Animation

  10. Visuella effekter med partikelsystem

  11. Spelfysik

  12. Grundläggande AI

Förkunskapskrav

Avancerad gymnasiematematik

Grundläggande datorvana

Fortsättningskurs i C# .NET

Nödvändig utrustning

Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:

Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller 

Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller

Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal. 


Dator med Windows 10 måste ha  ett grafikkort med stöd för DX10 och med Linux eller Mac OS X ett grafikkort med stöd för Metal/OpenGL 3.2.

Nödvändig mjukvara

Unity (gratis)

Omfattning

Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.


Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.

Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på. 

Varmt välkommen!

*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare. 

Introduktion till Unity: About
bottom of page