
Introduktion till Unity
I den här kursen lär vi oss de grundläggande koncepten i Unity för att skapa ett 3D-spel.
Lektionsplan
Introduktion till Unity
Scener och objekt
Scriptning
Input och förflyttning
Kamerastyrning
Prefabs och spawning
Assets och import
Material och rendering (Primitiver och ljussättning)
Animation
Visuella effekter med partikelsystem
Spelfysik
Grundläggande AI
Förkunskapskrav
Avancerad gymnasiematematik
Grundläggande datorvana
Nödvändig utrustning
Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:
Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller
Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller
Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal.
Dator med Windows 10 måste ha ett grafikkort med stöd för DX10 och med Linux eller Mac OS X ett grafikkort med stöd för Metal/OpenGL 3.2.
Nödvändig mjukvara
Unity (gratis)
Omfattning
Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.
Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.
Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på.
Varmt välkommen!
*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare.