
Nätverksprogrammering för spel
I den här kursen lär vi oss hur vi kan skapa multiplayer-upplevelser och lagra spelardata i molnet med hjälp av nätverksprogrammering.
Lektionsplan
Introduktion till nätverksprogrammering
Nätverksprogrammering med Unity
Kommunikation med server
P2P-kommunikation
Interpolation och förutsägelse
Hantera träffar på server
Förkunskapskrav
Avancerad gymnasiematematik
Grundläggande datorvana
Nödvändig utrustning
Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:
Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller
Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller
Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal.
Nödvändig mjukvara
Unity (gratis)
Omfattning
Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.
Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.
Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på.
Varmt välkommen!
*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare.