top of page

Nätverksprogrammering för spel

I den här kursen lär vi oss hur vi kan skapa multiplayer-upplevelser och lagra spelardata i molnet med hjälp av nätverksprogrammering.


Lektionsplan

  1. Introduktion till nätverksprogrammering

  2. Nätverksprogrammering med Unity

  3. Kommunikation med server

  4. P2P-kommunikation

  5. Interpolation och förutsägelse

  6. Hantera träffar på server

Förkunskapskrav

Avancerad gymnasiematematik

Grundläggande datorvana

Introduktion till Unity

Nödvändig utrustning

Kursdeltagaren skall tillhandahålla dator som uppfyller något av följande:

Windows 10 och grafikkort med stöd för DX10; eller 

Linux med stöd för OpenGL 3.2; eller

Mac OS X med grafikkort med stöd för Metal. 

Nödvändig mjukvara

Unity (gratis)

Omfattning

Varje lektion tar ca. 2 h och ges via videogruppsamtal.


Till varje lektion hör övningar som normalt tar 4-8h att lösa. Övningshandledning finns tillgänglig på svenska och engelska via videosamtal med skärmdelning.

Anmälan ditt intresse till academy@bitaddict.se*. I din intresseanmälan är det viktigt att du skriver kursens namn, planerat startdatum, ditt fullständiga namn och personnummer samt e-postadress och telefonnummer som du önskar bli kontaktad på. 

Varmt välkommen!

*För att kursen skall genomföras krävs ett visst minimum av deltagare. 

Nätverksprogrammering för spel: About
bottom of page